16 November 2012

We crave what we can't have.

Assalamualaikum & Salam sejahtera. Salam Maal Hijrah. /semalam/

  

Zaman dah berubah, dunia dah maju. Pada era yang meningkat maju aka zaman IT ni, aku rasa semua orang dah ada gadget yang sepatutnya wujud pada setiap manusia zaman ini. Seperti aku yang tidak mempunyai sebarang macam benda ni kalau setakat PS2 yang nak dibanggakan baik tak payah. /PS2 popular kot dedulu/ Atau mungkin manusia manusia di luar sana yang senasib dengan aku. Kita mesti mengidam sangat nak iPhone 5, Galaxy SIII, EOS600D, or segala macam gadget/smartphones yang ada.

Sebenarnya benda canggih macam ni ada baik buruknya. Contoh yang baik kalau korang ada smartphone boleh on fb/twitter hari hari tanpa meng-on/off laptop korang. Lecehkan kalau nak tunggu laptop on je dah 10 minit. /Kalau netbook memanglah lembap/ Kan bagus ada smartphone. On je 24jam.  Dan yang tak baiknya kita akan ketagih. Bukan dadah. Pandang phone 24jam sampai nak korek hidung pun tak sempat *merepek* Itupun kalau korang pandai bahagikan masa. 

Dunia ini bukanlah alam fantasi di mana kita boleh minta je apa yang kita nak, apa yang kita suka. Macam cerita fairytale yang mungkin kita pernah tengok sebelum ni. The world is still a mystery bagi kita. Kita tak tahu apa yang akan kita lalui pada hari-hari yang akan datang. Siapa kita 10 tahun akan datang? 20 tahun akan datang? Apa yang kita boleh buat is just pray and believe. Percaya yang satu hari nanti kehidupan kita jadi lebih baik daripada sekarang ni.

Percaya satu hari nanti kita akan dapat apa yang kita nak.

      

6 comments:

said...

Sucha a nice post. Seriously, suka baca :3

said...

@Adawiyah, thank youuu <3 :)

said...

Afiq ! Nak phone ngan camera tuh ! >.< :D

said...

@Nisa, minta maaf. Aku dah cop dulu :3

said...

Haha. Kita beli sesame nak? Eceyh.! Haha. Tapi betul apa yang kau cakap "The world is still a mystery bagi kita.

said...

Haha boleh je. Tapi tunggu result lah ;A; Kau mintak lah dengan ayah kau. Confirm bagi tu. Birthdaygirl kann :3
Yup yup it's still mystery, banyak kena explore.