13 December 2012

Hai (°□°) ╯

Assalamualaikum. Hai hai hai semua ^.^


So look at the awkward post title. Aku tak tahu nak letak tajuk yang lebih specific. Sebenarnya aku saja/sengaja buat post baru. Dah lama kan aku tak buat post. Post kali ni random je kot. Macam-macam aku nak post nie :)

1. Disember

Walaupun dua minggu dah pun bulan 12 nie, tapi aku tetap nak taip jugakkk :3 Well aku dah Back to December /tajuk lagu Taylor Swift/ Hari ni 13 December 2012. Semalam 12 December 2012 / 121212. Tarikh terindah, katanya... (versi Baby AA Azwan Ali) Talking about 13th December and Taylor Swift, harini birthday dia! Happy 23rd birthday, Taylor Alison Swift / Tay Tay / Swizzle! I just love her nicknames :B btw, dekat twitter trending #HappyBdayTaylorSwiftFromMalaysia.


2. Result PMR 2012!!

Remember 9th October? The exam. Remember 19th December? The result. AAAAAAA~ Tarikh tu minggu depan okay. Minggu depan. Perasaan aku sekarang nie bercampur-aduk. Nervous + Takut + Excited + Cuak + Takat leleh = Apa jadinya tu? HAHAA For PMR Candidate 2012, kita semua doakan yang terbaik dan harapkan yang terbaik yaa~ Straight A's! InsyaAllah.


3. Books

8/12/12. Me and my mom went to Aeon Jusco and did weekday shopping spree. YEAHH ~ Tak shopping sangat pun. lalala~ So, aku beli 2 biji buah buku that cost only RM15.80 + RM0.20 for plastic bag. Buku English. Dua buku harga RM15.80 murah kan? Sebenarnya ada great offers dekat Popular tu. Harga sebenar around RM35. And 20 sen for plastic bag. Aku malas nak pegang buku tu. Sumbat dalam plastic bag lagi senang kan (y) Masa nak bayar tu aku ternampak epop bulan 12 punya, ingat nak beli tapi bila tengok harga, RM19.90. Mahalnya. Selalunya 5 hengget je. Dah la bawak 20 hengget jerrr ~ So tak jadi beli.

1. The Kite Runner, Khaled Hosseini. 2. The Colour Purple, Alice Walker

Currently reading The Kite Runner. Chapter 12. Best gilaa cerita dia. 

4. Red album.

8/12/12. Tarikh + hari + tempat yang sama. Lepas dah bayar buku tu aku masuk kedai Speedy pulak. Ngee~ Kena habis kan masa dekat sana sebab nak tunggu ibu aku shopping memang lah lama. So aku godek-godek lah segala DVD / Movies /  Korean Movies / Drama yang ada dekat kedai tu. Lepas tu aku ada ternampak satu CD ni. Memang shining bergemerlapan depan mata aku. Okay tipu. Taylor Swift's Red Album Deluxe Edition. YEAHH~ Accidentally terjumpa CD tu. Alhamdulillah. Tapi tengok harga mahal gila nak mati. Hiperbola. Duit dah la takde. Tinggal RM4 lebih je. Aku letak balik CD tu, sorokkan dekat celah-celah CD yang lain supaya orang lain tak beli walaupun dekat dalam kedai tu hanya ada aku , amoy cina & cashier je. :> Determine betul aku nie kan nak beli album tu. mwehehe~ 

Aku turun ke tingkat ground floor. Terkedek-kedek dengan beg plastik yang ada buku tu. Searching for le' mother yang busy shopping. Nak minta duit sebenarnya. Pisau cukur? No no no. I asked her "Ibu, kalau adik nak beli CD boleh tak?" "CD apa?" "CD lagu omputih" /kalau cakap Taylor Swift sumpah ibu aku tak tahu/ trolol "Berapa ringgit?" "Ermm. . . RM**.** ringgit." "Mahalnyaa, tak payah la beli. Kalau baju takpe lah jugak" "Ala, boleh lah. Nie je last beli. Lain kali tak beli dah." /Janji manis muuuu/ bla bla bla bla bla bla perbualan tamat setelah ibu aku keluarkan sejumlah duit dari handbag Sembonia beliau. yeahh~ Lepastu aku naik atas pergi kedai tu balik. Cari album yang aku sorokkan tu. Lepas tu bayar. Dapat free poster. yeahh~ Lepas tu balik dengan muka yang tersangat happy :D I love you, ibu. Sayang ibu sangat-sangat. /gedik/ hehe

Yesss :p btw, poster tak sempat snap. V.V

5. New spec.

9/12/12. Keesokan harinya. Selepas baru balik dari kenduri kahwin yang lauk yang ummphh best gegila xD Ayah headed to ibu's friend punya kedai cermin mata /oh my english/ Dekat Sg. Udang kedai tu. Boleh dapat best-price katanya. Sebenarnya ayah yang nak tukar cermin mata but since boleh dapat best-price ibu suruh pilih cermin mata sekali. yeahh~ baik kan ibu aku nie mwehehe :p Act, bukan saja-saja je ibu aku suruh pilih, cermin mata yang lama dah ketat. Tak tahu lah sama ada kepala aku yang dah membesar atau spec tu yang mengecil. So i picked Converse punya jenama. Sebelum nie Stake. Lepas dah bayar dua-dua spec tu aku balik dengan muka yang tersangat happy macam semalam. lalala~

NGEEE :)


Itu je story yang nak aku cerita. Thanks sebab baca :)

6 comments:

said...

perh.........panjang btol story yer....btw ko pkai spec ke asal aq x tahu ?...and post ko kali ni best arh...macam bace novel aq rase.ape tajuk buku yang ko beli tu.and have a good result friends :)

said...

oiyt bro. kau minat Taylor Swift jgak ke? XD oh yee.. nak tgk gmbr spect baru kau..! ohsemm.! :I

said...

@michan, aku pakai spec ahh. dlm kelas aku pakai, masa ICC pun aku pakai. post nie macam novel? lol thanks :p tajuk buku dah update. michan, good luck eh next week. 9A's inshaAllah!

said...

@nisa, yee, Taylor aku minat, kpop pun aku minat. lalala~ dah update gambar. boleh stalk :3 good luck next week! 9A's insyaAllah!

said...

Ini tidak adil ok! Wuwuwu. Acane dapat murah? Takci ah. Ritu aku gi MPH tengok mahal gila! Takpe afiq takpe. Haha. Eh minat TS jugak? Ok. Kita geng! ^^

said...

@mira, apa yang tak adil nyee. dah kebetulan okay ada offer :B heee~ yeahhh, kita geng *high five*